Støttepolicy

Versjon 1

Hvordan vi jobber

Støtteforespørsler må initieres formelt på:

Dette vil holde saken din kontrollert gjennom våre systemer. Meldinger sendt på direkte melding, sosiale medier eller personlig kommunikasjon blir sett bort fra.

Omfang av vedlikeholdsplaner (ØyHjelp)

Vedlikeholdspakken din gir deg rett på følgende hver måned:

1. Automatisk sikkerhetskopiering om natten
Hver natt blir nettstedets filer (inkludert plugins, opplastinger og temafiler) og databasen automatisk sikkerhetskopiert. Hvis det verste skjer og du blir hacket, eller hvis du ved et uhell sletter en fil, kan vi gjenopprette nettstedet ditt.

2. Nettsideoppdateringer og sikkerhetsovervåking
Øyweb sørger for at nettsiden din er beskyttet mot hackere ved å analysere nettstedet fra topp til bunn for sikkerhetsproblemer, og ved å holde WordPress, utvidelser og temaer oppdatert. Vi overvåker også sikkerhetsbulletiner og implementerer rettelser når en akutt feil oppdages. Minst en gang i uken inspiserer vi nettstedet ditt visuelt for å fange opp problemer som våre automatiske skanninger ville gå glipp av.

3. WordPress-teknisk støtte
Øyweb er klar til å hjelpe deg med å finne ut av problemer, spørsmål eller bekymringer relatert til WordPress. Alle vedlikeholdsplaner kommer med ubegrenset e-poststøtte. For direkte hjelp kan du kjøpe et supportpass, forklart nedenfor.

Vær oppmerksom på at våre vedlikeholdsplaner ikke inkluderer webutvikling, som er definert som å lage eller tilpasse kode, eller programmeringsoppgaver for en nettside. Som en tommelfingerregel vil enhver forespørsel som involverer å skrive mer enn 20 linjer med kode kreve at du kjøper et Superhelthjelp-pass, eller engasjerer oss for et nettutviklingsprosjekt. Vi tilbyr utviklingstjenester til våre kunder til en rabattert pris eller 500kr per time. Vi kan også henvise deg til våre anbefalte utviklere.

Oppdateringer for nettside

Øyweb følger beste praksis ved å oppdatere alle komponentene på nettsiden din (WordPress, utvidelser og temaer) til deres nyeste versjoner så snart som mulig. Dette sikrer at nettsiden din mottar feilrettinger og sikkerhetsoppdateringer, og er fri for feil og hackere.

Noen ganger kan utvidelser og temaer som du stoler på, nå slutten av livet og/eller slutte å motta oppdateringer. Disse utvidelsene og temaene blir til slutt inkompatible med nyere versjoner av andre komponenter på nettsiden, noe som fører til at nettsiden din slutter å fungere som den skal. Når vi identifiserer et kompatibilitetsproblem, vil Øyweb samarbeide med deg for å finne erstatninger for de inkompatible utvidelsene og gjenopprette nettsiden til å fungere.

Vi erkjenner imidlertid at noen inkompatibiliteter krever betydelige kostnader å håndtere, og det er ikke alltid det er økonomisk forsvarlig å fikse nettsiden. I denne situasjonen vil Øyweb midlertidig fryse oppdateringer til nettsiden din.

Fryse oppdateringer

Øyweb vil sette alle oppdateringer til komponentene på nettsiden din på pause i 6 måneder mens vi hjelper deg med å finne alternativer for å løse kompatibilitetsproblemene ved å:

  • Erstatter den inkompatible komponenten med nyere alternativer

  • Ansette utviklere for å fikse den inkompatible komponenten

  • Gjenoppbygge nettstedet ditt med mer moderne komponenter

Vær oppmerksom på at oppdateringsfrysingen er ment å være et midlertidig stopptiltak. Nettsiden din vil slutte å motta sikkerhetsoppdateringer, noe som fører til at det blir mer sårbart for skadelig programvare og hackere; du bør ikke regne med at oppdateringsfrysingen er en løsning på kompatibilitetsproblemene dine.

Hvis kompatibilitetsproblemet ikke er løst etter 6 måneder, vil vi gå gjennom kontostatusen din hos Øyweb og foreslå neste trinn.

Supportpass

Supportpass er for de gangene e-poststøtte ikke er nok og du trenger praktisk støtte fra oss for å fullføre en oppgave på dine vegne. Vi logger på WordPress-administratoren eller webserveren din for å fullføre forespørselen din.

Supportpass er tilgjengelig i flere varigheter, i opptil en måned. Øyweb vil fullføre så mange oppgaver vi kan i løpet av gyldighetsperioden til passet. Gyldighetsperioden til passet begynner når vi starter på den første oppgaven, ikke ved kjøpstidspunktet. Vær imidlertid oppmerksom på at det kan ta opptil 48 timer før vi kan begynne på oppgaven din.

Vi tilbyr 2 typer supportpass. Vi vil be deg om å fylle på eller oppgradere passet ditt hvis oppgaven krever mer tid å fullføre. Supportpass kan kun brukes for nettsidene dine med en aktiv vedlikeholdsplan.

Verdiøkende tjenester

Verdiøkende tjenester som hastighetsoptimalisering av nettsider, WordPress-migreringer osv. tilbys kun gratis eller til en rabattert pris hvis du har vært kunde i minst 3 måneder. Dette er for å unngå kunder som kansellerer planene sine etter å ha hatt glede av våre gratis eller rabatterte verdiøkende tjenester. Vi tar sikte på å fremme langsiktige partnerskap med deg, og vi håper at dette er et felles mål.

Terminering

Du kan kansellere pleieplanen for nettsiden din etter en minimumsperiode på 3 måneder ved å sende en e-post til hei@oyweb.no.

Øyweb kan avslutte planen din og eventuelle relaterte tjenester når som helst, med eller uten årsak, med eller uten varsel, med øyeblikkelig virkning, uansett årsak, med eller uten å gi noen tilbakebetalinger.

Øyweb kan velge å foreta en refusjon etter eget skjønn. Vi er imidlertid ikke forpliktet til å refundere noen del av betalinger i tilfelle du ønsker å si opp planen din og eventuelle relaterte tjenester, eller i tilfelle planen din blir sagt opp.

Passord og sikkerhet

Øyweb krever passordene dine – spesielt webhotellpassordene dine – for at vi effektivt skal kunne tilby tjenestene våre. Vi ber deg imidlertid regelmessig endre passordene dine i tråd med beste praksis for digital sikkerhet. Når du gjør det, vennligst gi oss beskjed om passordendringen gjennom vårt skjema for sikre tilgangsdetaljer.

Øyweb foretrekker å ikke endre passordene dine på dine vegne fordi du bør ha full kontroll over den kontoen som eier.

Du godtar at Øyweb ikke er ansvarlig for sikkerhetsproblemer og andre uhell som oppstår på grunn av dårlig passordsikkerhet.

Se også vår personvernerklæring og generelle bruksvilkår.

Vennlig, teknisk WordPress-støtte for bloggere og små bedrifter.

Juridiske Greier - © 2023 Øyweb

Laget med ❤️ og WordPress + Breakdance

Denne nettsiden bruker informasjonskapsler. Ved å fortsette å bruke denne nettsiden, godtar du vilkårene.